Pinzellada Creativa

Qui sap per què…

Retiren els anuncis de Coca-Cola…per masclisme??

Aviat haurem d’anular els anuncis publicitaris, perquè es digui el que es digui sempre hi haurà un grup de gent que aquell anunci presisament, li toqui tant la fibra que el fagi retirar del mercat…

Segur que hi ha d’haver un control sobre aquests i alguns que promolguin valors no adequats han de ser retirats, perquè a part de ser informatius, també poden aportar un valor educatiu.

Bé doncs, sembla que al públic mexicà femení no li han sentat bé aquesta serie d’anuncis.
Uns anuncis que alguns podrien interpretar com a masclistes, però si els mirem a fons, potser estan intentant canviar la visió del que és un “mascle”, em pregunto: per rentar roba ets menys mascle? o que es vesteix bé? o que canvia paquetes? o va a la peluqueria?

Potser els ha molestat a les dones que intentin canviar l’estereotip del “mascle”… potser els agrada el mascle com fins ara algunes l’han entès: fort, guapo, i que no sapiguen ni agafar l’escombra…

bé, jutgeu vosaltres mateixo l’anunci:

i aquests són alguns dels cartells:

 La notícia de club darwin:

Coca-Cola Light lo que busca es acercarse a los consumidores masculinos una estretegia que ya ha empleado en varias campañas publicitarias en diversos países como Colombia y Argentina, una apología al “nuevo” macho.  Pero, al parecer, su estrategia ha levantado la ira del público femenino mexicano que ha recriminado la campaña por pregonar lemas como: “Macho es mi novio porque pide Coca-Cola Light” o “Macho es el que acepta que su novia maneja mejor que él”. Los cuales, según las entidades y asociaciones son machistas.

Los mensajes no fueron bien recibidos acusándo a Coca-Cola de fomentar los estereotipos, hace apología del machismo e incurrir en la discriminación.

Coca-Cola retira los anuncios
La vicepresidente de Asuntos Públicos y Comunicación de Coca Cola México anunció que la empresa retiraría los anuncios de la refresquera cuestionados por su contenido machista, después de reunirse con feministas, legisladoras y representantes del Consejo Nacional para Prevenir la Discriminación (CONAPRED) y del Instituto Nacional de las Mujeres quienes presentaron una queja ante la compañía.

La campaña fue retirada en México pero ha tenido gran acogida en Argentina y Colombia (sobretodo la campaña visual, el anuncio que dejamos abajo) pero en México no.  ¿Es para tanto? ¿considera usted ese mensaje machista? ¿discrimintarorio? ¿no intenta quizás romper con los estereotipos?

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 28 Setembre 2012 by in CENSURES, màrqueting i publicitat i altres dissenys.
%d bloggers like this: