Pinzellada Creativa

Qui sap per què…

Per què els rellotges ‘sempre’ marquen les 10 i 10?

No us heu preguntat mai per què els rellotges dels anuncis publicitaris marquen, quasi tots, les 10 i 10? o alguns les 10 i 8 o i 9? (Serà que pengi aquesta teoria perquè algú em vingui amb una imatge d’un rellotge en publicitat que no  les marqui… però bé, sempre hi ha excepcions)
Suposo que molts de vosaltres us hi haureu fixat, i us haureu preguntat el per què.
Hi ha forces explicacions, n’hi ha algunes que són més aviat mitològiques i n’hi ha d’altres que són més científiques.
Aquí en teniu algunes:

– Molta gent creu que disposar les agulles dels rellotges a les 10:10 és un costum que va sorgir per commemorar i homenejar a tres personatges històrics: Abraham Lincoln, John F. Kennedy y Martin Luther King. Es diu que als tres els van assassinar a la vora de les 10:10, tot i que hi ha qui desmenteix els horaris de les seves morts.
– Uns altres expliquen que les 10:10 és l’hora que es va llençar la bomba atòmica sobre Nagasaki o Hiroshima i que la disposició de les agulles és en memòria de les víctimes; aquesta teoria també és incorrecte ja que no van ser llençades a aquesta hora.

Ara, avaluant-ho des d’un punt de vista més racional (jo en diria més publicitari), aquesta disposició és la millor per transmetre un missatge, algunes d’elles són:
– Les dos agulles estan lo suficientment separades i no superposades perquè es pugui apreciar el disseny i l’estil del rellotge de la manera més eficaç.
– Estan ubicades simètricament, que des d’un punt de vista visual és molt més atractiu.
– Normalment el logo de la marca està ubicat sota les 12, per tant, queda visible i ben emmarcat per les agulles.

– Altres indicadors com la data, també queden ben visibles.
– Aquests aspectes també es podrien contemplar a les 8 i vint però, les agulles apunten avall pel que denota tristor i negativitat, en canvi les 10 i 10 sembla un gest somrient o un tic d’aprovació, molts la denominen la happy hour.
– No resulta estètic les hores on les agulles se superposen per tant, queden eliminades les 12:00, les 13:05, les 14:10, les 15:15… i la resta que compleixi aquesta regla o que siguin molt pròximes, sembla que l’espai mínim seria de 10 minuts perquè no sembli que estiguin amuntegades mentre el resta de l’esfera està lliure.

– Tampoc resulta estètic que les agulles s’oposin, ja que sembla una barra que travessi el centre. Queden eliminades les 12:30, les 18:00, les 8:05 etc i totes les hores pròximes als 180 graus.

Tot està estudiat perquè la vista humana, al percebre una imatge, reaccioni de diferents maneres segons una certa disposició dels angles, línies i colors. Inconscientment algunes línies ens són més estètiques que altres i l’aspecte visual és part d’un missatge. En publicitat, cada regla conta, cada línia transmet i cada color parla.

 Així doncs, les 10 i 10 no és un capritx del publicista, sinó un minuciós estudi de l’estètica de la imatge i el seu impacte psicològic

Si no us hi havíeu fixat mai… tranquils… ara sempre veureu les 10 i 10 a totes les imatges de rellotges i ja sabreu perquè sempre somriu 🙂

(via,via,via)

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 14 gener 2013 by in altres, màrqueting i publicitat i altres dissenys.
%d bloggers like this: