Pinzellada Creativa

Qui sap per què…

La censura del divendres: Violència de gènere

Violència de gènere; un tema sensible avui en dia, un tema que no fa tants anys era normal i concorrent. Per sort, els temps canvien i ara no és tant trivial, però no ha desaparegut.

Aquí us deixo dos exemples d’anuncis censurats els quals un és censurat per banalitzar la violència de gènere i l’altre és per mostrar-lo massa explícitament. Censurats els dos extrems:

1. La censura britànica va considerar “massa dur” l’anunci sobre violència de gènere protagonitzat per l’actriu Keira Knightley. L’spot, dirigit per Joe Wright, volia mostrar a la societat que la violència de gènere no només es dóna a les classes socials baixes, sinó a totes. “Woman’s aid”, el responsable de la idea, lamentava la decisió del Clearcast (organisme censor a GB) ja que “impedeixen que la societat vegi la realitat del maltractament a la dona”.

(youtube)

2. Clearcast en aquest cas va censurar aquest anunci de NMA per trivialitzar la violència de gènere.

I per últim, quan no estàs en cap dels dos extrems, però algú pensa que insinues i incites… també és censurat.
L’anunci de Alfa Romeo Giulietta va ser considerat masclista i com una incitació a la violència.
Personalment, no sé si l’hagués censurat, no ho veig massa clar… què en dieu?

(youtube)

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 5 Abril 2013 by in CENSURES, màrqueting i publicitat i altres dissenys.
%d bloggers like this: